بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940086351
نویسنده : شقایق نظری منتظر
عنوان پایان نامه : نقش جوسازمانی، مدیریت دانش، اعتماد و تعهدسازمانی در رضایت کارکنان شعبات بانک رفاه کارگران استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمدرضا آزاده دل, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : باتوجه به این که کارکنان بانک ساعت های طولانی از سیستم اطلاعاتی استفاده می کنند. نیازمند سیستمی هستند که نیازهای آنان را برطرف نماید در این راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر جوسازمانی، مدیریت دانش می تواند رضایت کارکنان از سیستم های اطلاعاتی در شعبات بانک رفاه کارگران در استان گیلان صورت گرفت. این تحقیق براساس نوع هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی بوده است. روش گردآوری داده‌ها میدانی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر 425 کاربر سیستمی بانک رفاه کارگران در استان گیلان می باشد بوده 218 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند روش نمونه گیری در این تحقیق تصادفی ساده بوده است. پایایی پرسشنامه قبل توزیع براساس روش آلفای کرونباخ محاسبه و اصلاحات لازم صورت گرفت و برای تمامی متغیرهای تحقیق بیش از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از معادلات ساختاری از نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده شد. از 15 فرضیه ارائه شده در این تحقیق دوازده فرضیه به لحاظ آماری معنادار بوده که عبارتند از ( تأثیر جو سازمانی بر اعتماد سازمانی در بانک رفاه، تأثیر جو سازمانی بر تعهد سازمانی در بانک رفاه، تأثیر جو سازمانی بر انتقال دانش در بانک رفاه، تأثیر جو سازمانی بر کیفیت دانش در بانک رفاه، تأثیر جو سازمانی بر رضایت کاربران در بانک رفاه، تأثیر اعتماد بر تعهد سازمانی در بانک رفاه، تأثیر اعتماد سازمانی بر انتقال دانش در بانک رفاه، تأثیراعتماد سازمانی بر کیفیت دانش در بانک رفاه، تأثیر تعهد سازمانی بر انتقال دانش در بانک رفاه، تأثیر انتقال دانش بر کیفیت دانش در بانک رفاه، تأثیر کیفیت دانش تاثیر مثبتی بر رضایت کاربران در بانک رفاه) و فرضیه هایی که به لحاظ آماری معنادار نبودند عبارتند از (تأثیر تعهد سازمانی بر رضایت کاربران در بانک رفاه، تأثیر تعهد سازمانی برکیفیت دانش در بانک رفاه و تأثیر انتقال دانش برکیفیت دانش در بانک رفاه ) است. بیش‌ترین شدت تأثیر مربوط به فرضیه تاثیر اعتماد بر تعهد سازمانی در بانک رفاه و کم ترین شدت تأثیر مربوط به تأثیر جوسازمانی بر رضایت کاربران بوده است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: اعتماد سازمانی، انتقال دانش، تعهدسازمانی، کیفیت دانش، جو سازمانی، رضایت کاربر
تاريخ دفاع : 1396-6-11