بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930355077
نویسنده : مریم سلطان آبادی
عنوان پایان نامه : رابطه خلاقیت هیجانی و خلاقیت شناختی با باورهای هوشی در دانش آموزان تيزهوش
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , سامره اسدی مجره,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه خلاقیت هیجانی و خلاقیت شناختی با باورهای هوشی در دانش¬آموزان تیزهوش صورت گرفته است. روش پژوهش از لحاظ هدف بنیادی و از لحاظ شیوه جمع¬آوری داده¬ها توصیفی است که در قالب یک طرح همبستگی انجام گرفته است. حجم نمونه در پژوهش حاضر شامل تعداد 186 نفر (93 دختر و 93 پسر) از دانش آموزان تیزهوش دوره دوم متوسطه در نمیسال اول تحصیلی 1396-1395 که در پایه¬های سوم و چهارم رشته علوم تجربی مراکز پرورش استعدادهای درخشان شهرستان لاهیجان مشغول به تحصیل بوده اند می¬باشد که به روش نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شدند و با توجه به هدف و فرضیات ارائه شده به پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل و توماس نولز (1991)، خلاقیت شناختی عابدی (1372) و پرسشنامه باورهای هوشی بابایی (1377) پاسخ دادند. داده¬های بدست آمده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-20 و در دو بخش توصیفی و استنباطی به روش همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. براساس یافته¬ها می¬توان نتیجه گرفت که خلاقیت هیجانی و خلاقیت شناختی در باورهای هوشی دانش¬آموزان تیزهوش نقش دارد. بررسی نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین خلاقیت هیجانی با باورهای هوشی در دانش آموزان تیزهوش رابطه وجود دارد (05/0 P
كلمات كليدي : خلاقیت هیجانی، خلاقیت شناختی، باورهای هوشی، تیزهوشی
تاريخ دفاع : 95-11-30