بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930286346
نویسنده : سیده هاجر رضوی خشکرودی
عنوان پایان نامه : تاثیر راهبردهای تداعی گری بر یادگیری واژگان زبان آموزان ایرانی سطح متوسط
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مرجان حیدرپور میمه, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده استفاده از راهبردهای تداعی گری روشی است که به زبان آموزان کمک می کند تا با این شیوه قادر به یادگیری و به خاطر سپردن واژگان شوند، پژوهش کنونی به بررسی تاثیر استفاده از راهبردهای تداعی گری بر یادگیری واژگان زبان آموزان ایرانی سطح متوسط می پردازد. بدین منظور یک آزمون تعیین سطحQPT میان 90 نفر از زبان آموزان سطح متوسط بین 18 تا 25 سال دراموزشگاه زبان بیان برگزار شد. سپس 30 نفر از زبان آموزانی که نمراتی مابین یک نمره بالاتر و یا یک نمره پایین تر از نمره معیار در سنجش لغت و درک مطلب اخذ کردند به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابتدا این افراد در یک پیش آزمون لغت شرکت کردند تا سطح دانش واژگانی آنها به دست آید. سپس این 30 نفر به طور تصادفی به دو گروه 15 نفره آزمایش و گواه تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 45 دقیقه ای با استفاده از راهبردهای تداعی گری تحت آموزش لغت قرار گرفتند و طی همین مدت تدریس واژگان برای گروه گواه به شیوه سنتی انجام پذیرفت. سرانجام پس از پایان دوره، هر دو گروه مجددا در پس آزمون لغت شرکت نموده و نتایج به دست آمده از طریق SPSS نشان داد که استفاده از راهبردهای تداعی گری بر یادگیری واژگان زبان آموزان ایرانی سطح متوسط تاثیر مثبت داشته است.
كلمات كليدي : راهبردهای تداعی گری
تاريخ دفاع : 1395-6-31